Weksel Sp z o.o. do Sp. z o.o.

Tutaj możesz zadać pytanie na temat weksli, opisać ciekawą sprawę, podyskutować o orzeczeniu sądu i poruszyć wszelkie inne zagadnienia związane z wekslami
PALMATUSZ
Posty: 2
Rejestracja: 01 mar 2012, 01:09

Weksel Sp z o.o. do Sp. z o.o.

Post autor: PALMATUSZ » 01 mar 2012, 01:16

Jestem stosunkowo zielony, mam pytanie i proszę bardzo o opinię.

Jesteśmy małą spółką z o.o. np. MMM Sp z o.o.
Wykonaliśmy dla innej spółki z o.o. np. ABC Sp. z o.o. dostawy i usługi. Faktura została przyjęta. Termin płatności minął. ABC Sp z o.o. reprezentują łącznie dwie osoby: Prezes i Wiceprezes. Możemy im przedłużyć termin płatności, ale chcemy zabezpieczyć się jak najprostszym, lecz prawidłowym wekslem. Nie tyko do spółki ale także do osobiście do Wiceprezesa.
Czy poniższy weksel będzie prawidłowy?

WEKSEL
Warszawa, dnia 4 marca 2012r. Weksel na sumę 30 000zł
Dnia 22 marca 2012r. zapłacę za ten weksel na rzecz MMM Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
sumę 30 000zł trzydzieści tysięcy złotych. Płatny w Warszawie.
Dostawy i usługi na podstawie faktury MMM Sp. z o.o. Nr xxxxx z dnia xxxx otrzymaliśmy.
(Pieczątka Firmowa Spółki ABC)
(Pieczątka Wiceprezesa ABCsp z o.o.)
(Podpis Wiceprezesa)

Poręczam
(Imię i nazwisko tego samego wiceprezesa)
Dane osobowe w tym adres domowy)
(Ponowny podpis tego samego Wiceprezesa)
Awatar użytkownika
Lech
Administrator
Posty: 5836
Rejestracja: 23 lis 2010, 22:09
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Weksel Sp z o.o. do Sp. z o.o.

Post autor: Lech » 01 mar 2012, 06:51

Odpowiedzi udzieliłem już w komentarzu, ale gdyby były dodatkowe pytania do powyższego, to proszę już tutaj kontynuować.

Faktycznie, tego typu pytania lepiej umieszczać na forum, aby nie prowadzić w komentarzach dyskusji nie związanych z samym postem.

Odnośnie przedstawionego weksla, zmieniłbym w nim tylko jedną rzecz:
Dostawy i usługi na podstawie faktury MMM Sp. z o.o. Nr xxxxx z dnia xxxx otrzymaliśmy.