Gorąca prośba czy tak wypełniony weksel jest ważny ? ...

Tutaj możesz zadać pytanie na temat weksli, opisać ciekawą sprawę, podyskutować o orzeczeniu sądu i poruszyć wszelkie inne zagadnienia związane z wekslami
Nowiciusz
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2011, 15:57

Gorąca prośba czy tak wypełniony weksel jest ważny ? ...

Post autor: Nowiciusz » 27 lis 2011, 16:18

Na początek chciałbym się oficjalnie przywitać i od razu podziękować za stworzenie platformy tak przydatnej przy pracy z wekslami. W pierwszej kolejności odnosi się to oczywiście do Pana Lecha Malinowskiego.

Przyznam szczerze, że -na co zresztą wskazuje mój nick - jestem w kwestii weksli laikiem, jednakże będąc w toku przygotowań do kolokwium rocznego zmuszony byłem chcąc nie chcąc zapoznać się z tym niewątpliwie ciężkim zagadnieniem. No i cóż za sprawą forum wciągnięty zostałem w to niesamowicie. Ale do rzeczy...
Pojawiła się u mnie znajoma która zawarła umowę na dofinansowanie miejsca pracy.
Do umowy wypełniono ""deklarację" wekslową. Ponieważ urząd pracy uznał, że nie wywiązała się Ona z umowy wypełnił weksel. Słusznie czy nie, nie jest w tym momencie istotne. Weksel został poręczony przez siostrę.

Moje pytanie dotyczy bowiem dla Was zapewne tematu banalnego a mianowice wypełnienia tego weksla.
Otóż wypełniony on został tak :
WEKSEL
Wrocław, dnia 27 marca 2011 r. Na 18.291,01 zł.
05 kwietnia 2011 r. zapłacimy bez protestu za ten sola weksel na zlecenie Skarb Państwa-Prezydent Miasta Wrocławia sumę 18.291,01 zł (osiemnaście tysięcy dwieście dziewięćdziesiąt jeden złotych jeden grosz)

Płatny w kasie powiatowego Urzędu Pracy we Wrocławiu
Janina Kowalska

Na rewersie widnieje "poręczam Beata Nowak"
Moje pytanie jest więc następujące:
Czy określenie remitenta jest prawidłowe ?
Czy sformułowanie "zapłacimy" jest poprawne mimo, że wystawca jest jeden a avalista podpisany jest na rewersie i tym samym treść weksla wskazuje, że wystawców jest dwóch?