zabezpieczenie wekslem

Tutaj możesz zadać pytanie na temat weksli, opisać ciekawą sprawę, podyskutować o orzeczeniu sądu i poruszyć wszelkie inne zagadnienia związane z wekslami
losowanazwa357
Posty: 1
Rejestracja: 18 kwie 2018, 18:46

zabezpieczenie wekslem

Post autor: losowanazwa357 » 18 kwie 2018, 19:46

Dobry wieczór, jestem całkiem nowy w kwestiach weksli i potrzebuję weryfikacji mojego toku myślowego.
Załóżmy hipotetycznie, że osoba fizyczna zawarła umowę ustną z serdecznym kolegą(współwłaścicielem firmy) w myśl której, zobowiązuję się do wykonania określonych działań na rzecz firmy w zamian za które otrzyma określony procent z przychodu wynikający z wspomnianych działań.
Wszystko brzmi do tej pory doskonale, jednak jako hipotetyczny przezorny człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że umowy ustne nie są lekko mówiąc idealne i szuka opcji zabezpieczenia się, uzyskania gwarancji zapłaty za wykonane działania. W ten sposób dotarł do strony remitent.pl. I teraz staje przed pytaniami na które posiada częściowo odpowiedzi jednak woli upewnić się co do ich poprawności ponieważ sam mógł wyciągnąć błędne wnioski.
1. Czy w tej sytuacji weksel jest optymalną formą gwarancji?
2. Jeśli tak(a wydaje się, że tak) to czy najlepszy będzie weksel in blanco?
3. Jeśli tak to czy w umowie wekslowej można wpisać dowolne warunki? Ponieważ:
4. Hipotetyczny przezorny człowiek staje przed sytuacją kiedy procent z przychodu powinien otrzymywać po każdym zamówieniu dóbr poprzez klienta firmy dla której wykonał(i dalej wykonuje) działania oraz zamówienie dóbr wynika z pracy, która została przez osobę fizyczną wykonana. Pytanie brzmi czy da się zapisać to w umowie wekslowej na zasadzie związku przyczynowego, jeśli a) umowa ustna została złamana(procent od przychodu nie został przekazany w ciągu powiedzmy 7 dni roboczych), to b) hipotetyczny przezorny człowiek wypełnia puste miejsca, po czym c) zgodnie z wekslem oczekuje na zapłatę wpisanej kwoty w danym terminie i miejscu.